Vrtim zdravi film

Projekt Vrtim zdravi film provodi se već 15. godinu s tvrtkom Nestlé i Hrvatskim zavodom za
javno zdravstvo. Glavni je cilj projekta educirati učenike osnovnih škola o osnovnim
konceptima pravilne prehrane poput tanjura pravilne prehrane i usvajanja zdravih navika kroz
praktične prikaze uz evaluaciju znanja učenika.

U 2024./2025. školskoj godini program se provodi u 185 odjeljenja u kojima godišnje
sudjeluje više od 15 000 učenika i učenica osnovnih škola u svim županijama Republike
Hrvatske. Vrtim zdravi film namijenjen je učenicima od 7. razreda osnovne škole, a proširuje se na 5. i
6. razrede. Dio je globalne Nestlé inicijative pod nazivom “Nestlé for healthier Kids Global
Programme”, kojem je cilj educirati što više djece školske dobi o važnosti pravilne prehrane i
bavljenja tjelesnom aktivnošću, u svrhe stjecanja pravilnih životnih navika.

Projekt je proveden eksperimentalno u 2011. godini u 7 osnovnih škola Republike Hrvatske te
je okupio 515 učenika. Odobren od strane Ministarstva turizma i sporta, Ministarstva
zdravstva te Agencije za odgoj i obrazovanje. Edukativni materijali kreirani su od strane
stručnjaka nutricionizma te su usklađeni su s preporukama Hrvatskog zavoda za javno
zdravstvo, a provodi ga Hrvatski školski sportski savez.

GLAVNI CILJEVI PROJEKTA SU:
 edukacija učenika o pravilnim prehrambenim navikama
 poticanje učenika na pojačanu tjelesnu aktivnost
SEKUNDARNI CILJEVI PROJEKTA SU:
 unaprjeđenje znanja učenika o uravnoteženoj prehrani te važnosti redovnog provođenja
tjelesne aktivnosti.  Senzibilizacija učenika za  uključivanje u redovne  sportske aktivnosti
 poticanje okoline (roditelja, učenika i učitelja) da bude spremna na prihvaćanje i podržavanje
promjena u prehrambenim navikama sa jasnim i ciljanim porukama.

STRUKTURA PROJEKTA
Vrtim Zdravi Film sastoji se od 4 dijela: edukacije, aktivacije, motivacije i evaluacije.
Edukativni dio temelji se na posebno kreiranoj brošuri u pdf obliku koja je  oblikovana u
četiri modula (osnovne postavke pravilne prehrane, planiranje prehrane, moje tijelo i hrana,
kako poboljšati prehrambene navike). 
a) Edukacija nastavnika provoditelja Projekta (učitelji TZK, učitelji biologije i razrednici
učenika sedmih razreda)
b) Edukacija učenika: Nakon edukacije voditelja Projekta, nastavnici će održati predavanja
učenicima u trajanju od 4 ili više školskih sati u odjeljenjima sedmih razreda. 
c) Edukacija i informiranje roditelja;  cilj je informirati roditelje putem informativnog letka,
koji će biti podijeljen na roditeljskim sastancima šestih i sedmih razreda o uvodu/ provođenju
Projekta  VZF u razrednom odjeljenju odnosno školi.

STRUKTURA PROJEKTA
Vrtim Zdravi Film sastoji se od 4 dijela: edukacije, aktivacije, motivacije i evaluacije.
Edukativni dio temelji se na posebno kreiranoj brošuri u pdf obliku koja je  oblikovana u
četiri modula (osnovne postavke pravilne prehrane, planiranje prehrane, moje tijelo i hrana,
kako poboljšati prehrambene navike).Također su pripremljeni materijali za radno online
okruženje u šestim i sedmim razredima
a) Edukacija nastavnika provoditelja Projekta (učitelji TZK, učitelji biologije i razrednici
učenika sedmih razreda)
Prije nego što započnu s edukacijom, nastavnici će sudjelovati na online edukativnoj radionici
putem internetskih platformi koju će voditi stručnjak nutricionist i voditelj Projekta iz HŠSS-
a. Edukacija će se održati u dva dijela: Planirani termin online edukacije nastavnika je 10.
studeni 2020.
I DIO provedbeni o projektu (važnost anketnih upitnika 1 i 2) edukaciju provodi liječnik iz
HZJZ  
II DIO edukacija za provođenje Projekta te upoznavanje sa četiri modula:
– Osnovne smjernice pravilne prehrane;
– Planiranje prehrane;
– Kako poboljšati prehrambene navike;
– Moje tijelo i hrana

b) Edukacija učenika
Nakon edukacije provoditelja Projekta, nastavnici će održati predavanja učenicima u trajanju
od 4 ili više školskih satova svakom razrednom odjeljenju sedmih razreda. Predavanja trebaju
trajati jedan školski sat. Predavanja će se održavati na satu razrednika, kao dio nastave TZK
ili u terminima izvan redovite nastave, koje će odrediti ravnatelj  u skladu sa važećim i
aktualnim modelima nastave u školama na području svoje županije.
Nastavnici mogu uključiti u edukaciju i ostale nastavnike koji su voljni surađivati na projektu
na razini svake škole zasebno: nastavnici biologije i kemije, razrednici, nastavnici likovne
umjetnosti i sl.
c) Edukacija učenika
Uvodno predavanje o Projektu VZF opcionalno započinje u petim razredima uvodnim
predavanjem o Projektu te se nastavlja u šestim razredima na način da kroz 2 školska sata
nastavnici započnu sa informiranjem učenika o važnosti pravilne prehrane i redovite tjelesne
aktivnosti.

d) Edukacija i informiranje roditelja
Roditeljski sastanci kao dio u projektu :Cilj je započeti sa informiranjem roditelja putem
informativnog letka, koji će biti podijeljen na roditeljskim sastancima šestih i sedmih razreda
o uvodu/ provođenju Projekta  VZF u razrednom odjeljenju odnosno školi. Nastavnici će, u
suradnji s razrednicima šestih i sedmih razreda, u sklopu roditeljskih sastanaka tijekom
školske godine organizirati kratku edukaciju i informiranje roditelja i o krajnjim rezultatima
Projekta.

Osnovna škola Kraljevica se uključila u ovaj projekt u školskoj godini 2014./2015., a
provoditelj projekta je profesor Davor Juriša.

https://skolski-sport.hr/projekti/vrtim-zdravi-film/
https://skolski-sport.hr/2025/09/22/strucnjaci-zakljucili-zdravlje-djece-i-mladih-odgovornost-
je-cijelog-drustva/
https://www.youtube.com/watch?v=P7bbe8i2wFA&list=PL8AlWe6wgcKeyRqt-
rTVCO8FcV-PlADUn
https://skolski-sport.hr/2024/06/05/inkubator-motivator-zdravko-i-nezdravko-pobjednici-
sportsko-kreativnog-natjecaja/
https://web-arhiva.skole.hr/os-kraljevica/nastava/projekti/vrtim_zdravi_film.html

Davor Juriša, prof.

Stem dan

Pročitajte još

Skip to content