Školski projekt „ Ma ča j' lip ov' naš kraj“
Cilj:
- učenje otkrivanjem u neposrednoj životnoj stvarnosti
Sadržajni ciljevi projekta:
- razvijati ljubav i interes prema mjestu i zavičaju
- razvijati ljubav i interes prema pisanoj riječi i govoru zavičaja
-njegovati običaja i tradicije zavičaja
-njegovati i poticati kulturnu svijest i izražavanje
-njegovati identitet
- osposobiti učenike za samoorganizirano učenje
- razvijati socijalne i građanske kompetencije
- poticati inicijativnost i poduzetnost
-poticati kreativnost i stvaralaštvo
Aktivnosti:
1. ciklus
- Istraživanje starih igara
- Njegovanje zavičajnog govora kroz literarni i dramski izraz
- Izrada rječnika čakavskih riječi (Zavičajna abeceda)
- Okusi i mirisi moga kraja
- Biljke i životinje mog zavičaja
- Primorsko bilje u našem školskome vrtu (uređenje okoliša škole)
- Stari zaboravljeni predmeti
- Poučna povijesna staza Kraljevice
- Edukativna računalna igrica
- Priče naših predaka
- Izreke i poslovice naših predaka
- 100 šterni va Kraljevici
- Važne osobe koje su djelovale u Kraljevici
- Moja Kraljevica – slikovnica
- Moja škola (1779.-2019.) - slikovnica
2.ciklus
- Moja Kraljevica – integrirane aktivnosti projektnih aktivnosti prvog ciklusa
- Moja škola –slikovnica (plan 2020./2021.)
- Izrada edukativne didaktičke igre
- Natječaj OŠ Kraljevica Moja škola/mjesto
- brošure Povijest turizma u Kraljevici – partner u projektnoj aktivnosti TZ Grada Kraljevice
Način realizacije:
U drugom ciklusu planirana je integracija aktivnosti prvog ciklusa kroz terensku nastavu koja povezuje već ranije realizirane aktivnosti:
1. Poučna povijesna staza (integracija: Povijesti-kulturno povijesni spomenici i znamenitosti, Karlo VI, Marija Terezija, Zrinski i Frankopani, Geografije- snalaženje u prostoru, orijentacija, reljefni oblici zavičaja, ribolov nekada, turizam, Hrvatskoga jezika – književnici u Kraljevici i o Kraljevici, zavičajni govor, književna vrsta, Likovne kulture – likovni umjetnici u Kraljevici i Kraljevica u djelima i građevine i način gradnje i oblici, Glazbena kultura – Kraljevica u pjesmi, Matematike- udaljenosti, mjerenje dužine, površina i volumen, problemski zadaci, Priroda i Biologija – biljke i životinje zavičaja, sastav mora, kakvoća mora, Vjeronauk – Viktor Burić, crkva sv. Nikole-svetište s posebnom povlasticom pape Pia IX, Tjelesne i zdravstvene kulture – hodanje)
2. Slikovnica Moja Kraljevica
3. Edukativna računalna igrica
4. Edukativna didaktička igra
5. Natječaj OŠ Kraljevica Moja škola/mjesto
6. Izrada brošure Povijest turizma u Kraljevici
Dio aktivnosti odvija se na otvorenome, u neposrednoj stvarnosti:
obilazak mjesta, snalaženje na mapi gradi, snalaženje GPS-om, traženje znamenitosti, otkrivanje povijesnih podataka o mjestu i kulturno povijesnim spomenicima i znamenitostima, učenje o reljefu i povijesnim činjenicama, biljke i životinje, prelazak barkama s Rive na poluotok Oštro, turizam u Kraljevici, upoznavanje s tunerama i starim načinom ulova ribe…
Pri završetku aktivnosti na otvorenome prelazi se u dvorac Frankopan te se tamo odvijaju sljedeće aktivnosti:
- u otvorenom dijelu dvorca Frankopan:
književnici u Kraljevici i o Kraljevici, riječi čakavskog govora, likovni umjetnici i način gradnje, Kraljevica u pjesmi, rješavanje problemskih zadataka
-u prostoriji dvorca uređenoj kao prostor za čitanje:
kostimirani pripovjedač čita slikovnicu Moja Kraljevica, razgovara se o pročitanom, izdvajaju se stvarni i izmišljeni događaji u slikovnici, razgovara o književnoj vrsti i književnoteorijskom nazivlju, aktivnost kviza znanja (naučenog tijekom prethodnih aktivnosti i značenje čakavskih riječi čije su objašnjenje čuli tijekom prethodnih aktivnosti), proglašenje pobjednika
-u Posjetiteljskom centru dvorca Frankopan:
doznaju više o dvorcu Frankopan i projektu Frankopanski gradovi te po izbor mogu odigrati računalnu edukativnu igricu Kralj + Evica = Kraljevica i društvenu edukativnu igru
- kroz natječaj Moja škola/mjesto (suradnja s Narodnom knjižnicom i čitaonicom u Kraljevici)
Nakon pročitane slikovnice slijedi kreativni zadatak za učenike u kojem mogu istražiti nešto iz prošlosti svoje škole ili svog mjestu i napisati svoju priču, strip ili slikovnicu nadahnutu onim što su doznali ili nadahnutu pročitanom slikovnicom. Svoje uratke šalju elektronskom poštom ili na poštansku adresu škole ili knjižnice do definiranog roka. Prosudbena komisija odabire tri najuspješnija rada koja se nagrađuju. Imena dobitnika objavljuju se na web stranici škole ili knjižnice.
Radove s naznakom „Za natječaj Moja škola/mjesto“ poslati na e-mail adresu ili poštansku adresu škole ili knjižnice.
Namjena:
-svi učenici škole
-svi učitelji/ce
- zainteresirani umirovljenici
-zainteresirani građani
-svi učenici u Republici Hrvatskoj (kao program višesatne terenske nastave ponuditi aktivnosti 2. ciklusa projekta svim školama u Republici Hrvatskoj i kroz Natječaj Moja škola/mjesto)
Metode rada:
timski, istraživački, praktični, PBL (problem based learning) metodom riješiti postavljeni problem, GBL (game based learning) i drugi oblici rada (izlaganja, poster ili power-point prezentacije, izložbe, kviz, terenska nastava, program škole u prirodi)
Suradnja Škole i lokalne zajednice:
Grad Kraljevica
Turistička zajednica Kraljevice – partneri u projektnoj aktivnosti
Posjetiteljski centar Kulturne rute „Putovima Frankopana u dvorcu Frankopan u Kraljevici
Narodna knjižnica i čitaonica Kraljevica – partneri u projektnoj aktivnosti
Udruga umirovljenika Grada Kraljevice
ŠRD „Škarpina“ Kraljevica
Udruga „Tira“ Bakarac
Župni ured Kraljevice
DVD Kraljevica
DV „Orepčići“ Kraljevica
Centar za rehabilitaciju Fortica Kraljevica
Udruga u kulturi „Stol“ Kraljevica
Osnovne škole u Primorsko- goranskoj županiji
Osnovne škole u Republici Hrvatskoj
Trajanje projekta i rezultati projekta, diseminacija:
Kada se ostvare sve faze projekta trajno će se za učenike i učitelje Osnovne škole Kraljevica kao i zainteresirane građane i posjetitelje provoditi drugi ciklus aktivnosti kao terenski oblik učenja činjenica o svom mjestu
Napravit će se više inačica aktivnosti drugog ciklusa prema skupini kojoj je namijenjen:
1. za učenike razredne nastave
2. za učenike predmetne nastave kao terenska nastava u skladu s odgojno obrazovnim ishodima pojedinih nastavnih predmeta
3. za odrasle mještane kao program „Turist u svom mjestu“
4. za odrasle posjetitelje kao program stručnog obilaska grada
5. kao oblik terenske nastave, kao dio programa škole u prirodi ili kroz natječaj za učenike osnovnih škola u Republici Hrvatskoj
Troškovnik:
-Tisak Zavičajne abecede 10 000 kn
- Tisak brošure Povijesna šetnja gradom 5 000 kn
- Sto šterni va Kraljevici 3 000 kn
- Okusi i mirisi zavičaja: (materijal i pribor za izradu i pakiranje domaćih džemova, krema od ljekovitog bilja, sapuna, smokvenjaka, mendulače i sl.)
3 000 kn
- Primorsko bilje u mom vrtu 5 000 kn
- tisak Priče i izreke naših predaka 10 000 kn
-tisak slikovnice Moja Kraljevica 15 000 kn
-tisak slikovnice Moja škola (1779.-2019.) 5 000 kn
- trošak izrade edukativne igre Moja Kraljevica 5 000 kn
-troškovi izrade brošure Povijest turizma u Kraljevici 6 000 kn
- provođenje drugoga ciklusa 10 000 kn
Projektni tim OŠ Kraljevica:
Sanda Đanović, Bojana Kružić, Mira Biondić, Dragan Malnar, Licia Ljubisavljević, Doris Palfi, Kristijan Zec, Natalija Blažević Frlan, Kristina Podnar, Iva Fabris Jokić i Sunčica Vučković
Projektne korake sastavila: Sunčica Vučković